38 załóg wystartuje w nadchodzącej odsłonie Europejskiej Serii Le Mans na torze Spa-Francorchamps. Ważną zmianą będzie przejście ekipy United Autosports na pojazdy Oreca. 

Walcząca dotychczas w dwóch typach prototypów LMP2, Oreca i Ligier, amerykańsko-brytyjska ekipa zdecydowała się przejść na najbardziej popularne obecnie pojazdy tej klasy. Zespół nie ukrywa, że powodem tej decyzji jest bardziej dopracowana konstrukcja, zbudowana od nowa w przeciwieństwie do rozwiniętego na bazie poprzedniej wersji modelu JSP217 Ligiera. 

Efektem tego, pośród 17 zapowiedzianych w Belgii prototypów LMP2, tylko 3 nie będą pojazdami Oreca lub zbudowanymi na jego podstawie konstrukcjami z logo Aurus. Jedną z tych trzech ponownie będzie załoga polskiego zespołu Inter Europol Competition, która na Spa-Francorchamps zapowiedziała obecność znanego szwajcarskiego kierowcy Endurance, Mathiasa Beche. 

Zmiany w tej klasie będą też skutkami pechowych incydentów z poprzedniej rundy. Wskutek wypadków na Silverstone, w załodze Cool Racing #37 nie pojawi się Alexandre Coigny, a całkowicie nieobecna będzie załoga Carlin Racing #45, jedyna w całej stawce startująca w prototypie Dallara. 

Po zaskakującym obrocie spraw na Silverstone, prowadzenia w klasyfikacji generalnej LMP3 wciąż będzie broniła załoga Inter Europol Competition #13. Tu zmian będzie stosunkowo niewiele, głównie w tych z dalszych pozycji w klasyfikacji. Podobnie sytuacja wygląda w klasie GTE, gdzie triumfator poprzedniej rundy, Thomas Preining z załogi Proton #88 wciąż oczekuje dwóch zmienników. 

Wyścig w Belgii odbędzie się w niedzielę, 22 września.  

Galeria:

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race