Polski zespół Inter Europol Competition wystawi dwa prototypy Ligier JS P3-Nissan w sezonie 2018 Europejskiej Serii Le Mans.

Załoga nr 13 pozostanie w niezmienionym składzie – stanowić ją będą polski kierowca Jakub Śmiechowski oraz Niemiec Martin Hippe. W sezonie 2017 zajęli one piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, a ich najlepszym wynikiem było drugie miejsce na torze w Le Castellet.

W prototypie nr 14 zasiądą z kolei dwaj niemieccy kierowcy – Paul Scheuschner i Hendrik Still – którzy byli już związani z ekipą w serii V de V.

Sezon 2018 składać się będzie z sześciu 4-godzinnych wyścigów, z których pierwszy odbędzie się 15 kwietnia we francuskim Le Castellet. Łącznie, do rywalizacji zgłosiło się 41 załóg z 32 różnych zespołów – 17 z nich będzie stanowić czołową klasę LMP2, 18 zobaczymy w LMP3, a sześć utworzy klasę GTE.

Klasa LMP2 będzie reprezentowana przez cztery prototypy Dallary, sześć Ligiera oraz siedem od warsztatu Oreca. Tytułu bronić będzie zespół G-Drive Racing, który po raz pierwszy wystawi dwa samochody – podobnie jak drugi w ubiegłym roku zespół United Autosports. Jedną z nowości jest zespół APR-Rebellion Racing, prowadzony jako satelicka operacja dla programu LMP1 szwajcarskiej ekipy, prowadzona we współpracy z Algarve Pro Racing.

W klasie LMP3 rywalizować będzie 15 prototypów Ligiera oraz trzy Normy. Tytułu bronić będzie zespół United Autosports, wystawiający dwa pojazdy. W tej klasie zobaczymy także dwie czołowe ekipy serii Le Mans Cup – DKR Engineering oraz Ecurie Ecosse/Nielsen.

O zwycięstwa w klasie GTE walczyć będą po trzy samochody Ferrari i Porsche – tutaj tytuły bronić będzie brytyjski zespół JMW Motorsport.

Lista zgłoszeń ELMS 2018

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race