Harry Tincknell, Simon Dolan i Giedo van der Garde odnieśli przekonywujące zwycięstwo w otwierającym sezon Europejskiej Serii Le Mans wyścigu na torze Silverstone, dublując wszystkie samochody w stawce oprócz jednego.
Tincknell rozpoczynał wyścig za kierownicą Gibsona z czwartej pozycji, lecz nie trwało długo zanim wyprzedził swoich rywali i odjechał na 25 sekund w trakcie pierwszych 18 okrążeń. Brytyjczyk następnie stracił prowadzenie na rzecz Paul-Loupa Chatina w Ligierze, który wykorzystał neutralizację do wykonania swojego postoju w boksach i musiał w tym momencie oddać kierownicę Simonowi Dolanowi.
Dolan następnie wyprzedził Fabiena Bartheza, który zasiadł za kierownicą Ligiera, i nie oglądał się już za siebie wykonując podwójny stint, po czym na 40 minut przed końcem wyścigu oddał samochód w ręce Giedo van der Garde, który w szybkim tempie dowiózł samochód do mety, ustanawiając na ostatnim okrążeniu najlepsze okrążenie załogi.
Ekipa Bartheza następnie natrafiła na problemy elektryczne ze swoim prototypem, przez co straciła ostatecznie cztery okrążenia do lidera, a na drugie miejsce wyszła załoga SMP Racing – Stefano Coletti, Julian Leal i Andreas Wirth, którzy jako jedyni ukończyli wyścig na tym samym okrążeniu co zwycięzcy z G-Drive.
Przez długi czas w walce o podium liczyła się ekipa Greaves Motorsport z Kubą Giermaziakiem w składzie. Polak, gdy był za kierownicą, uzyskiwał bardzo dobre czasy i zyskiwał dystans do rywali, który musiał odrabiać po wcześniejszej karze drive-trough dla ekipy. Dwa nieplanowane postoje w boksach oznaczały jednak koniec marzeń aktualnych mistrzów serii na dobry wynik oraz spadek na ósme miejsce na koniec wyścigu.
Dramat w pierwszej poł godzinie wyścigu spotkał byłych mistrzów i zdobywców pole position w Thiriet by TDS Racing. Właściciel ekipy Pierre Thiriet obrócił się na mokrym fragmencie toru i uderzył w barierę w zakręcie Luffield, odpadając z wyścigu już w jego początkowej fazie. W tym samym momencie z powodu problemów mechanicznych wycofał się także Tristan Gommendy z Eurasia Motorsport.
To wszystko oznaczało, że na trzecie miejsce wyszli Vincent Capillaire, Olivier Lompard i Johnathan Coleman z SO24! by Lombard Racing, którzy stanęli na podium, pokonując załogę Ligiera od Krohn Racing oraz drugiego BR01 od SMP Racing.
W klasie LMP3 swój pierwszy dublet wywalczyła ekipa United Autosport. Zwycięstwo odniosła załoga prototypu nr 2 – Alex Brandle, Michael Guasch i Christian England – mając za sobą zespołowych kolegów z nr 3 – Marka Pattersona, Matthewa Bella i Wayne’a Boyda.
Amerykański zespół zdominował rywalizację, pokonując ekipę Graff Racing w podobnym Ligierze. W swoim debiucie w ELMS polski zespół Inter Europol Competition jechał na szóstej pozycji dopóki na cztery minuty przed końcem niezidentyfikowany jeszcze problem mechaniczny zmusił zespół do wycofania się z rywalizacji.
W klasie GTE Robert Smith, Rory Butcher i Andrea Bertolini odnieśli zwycięstwo dla Ferrari od JMW Motorsport przed Aston Martinem Andrew Howarda, Darrena Turnera i Alexa MacDowalla. Wyścig w tej klasie zakończył się kontrowersyjnie, bowiem na ostatnim okrążeniu Richie Stanaway wyrzucił z toru jadącego na trzecim miejscu Alessandro Pier Guidiego w Ferrari od AT Racing i samemu przekroczył linię mety z urwanym kołem, co dało mu miejsce na najniższym stopniu podium. Ten incydent stał się przedmiotem analizy sędziów bezpośrednio po wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 38 | Simon Dolan Giedo van der Garde Harry Tincknell |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 118 okr. | |||
2 | 32 | Andreas Wirth Julián Leal Covelli Stefano Coletti |
2 | LMP2 | SMP Racing | + 1:35,052 | |||
3 | 22 | Vincent Capillaire Olivier Lombard Jonathan Coleman |
3 | LMP2 | So24! by Lombard Racing | + 1 okr. | |||
4 | 40 | Tracy Krohn Nic Jönsson Björn Wirdheim |
4 | LMP2 | Krohn Racing | + 1 okr. | |||
5 | 44 | Sean Gelael Antonio Giovinazzi Mitch Evans |
5 | LMP2 | SMP Racing | + 1 okr. | |||
6 | 34 | Nicolas Leutwiler Franck Mailleux James Winslow |
6 | LMP2 | Race Performance | + 2 okr. | |||
7 | 28 | Patrice Lafargue Paul Lafargue Dimitri Enjalbert |
7 | LMP2 | IDEC Sport Racing | + 2 okr. | |||
8 | 41 | Memo Rojas Julien Canal Jakub Giermaziak |
8 | LMP2 | Greaves Motorsport | + 3 okr. | |||
9 | 23 | Fabien Barthez Paul-Loup Chatin Timothé Buret |
9 | LMP2 | Panis-Barthez Compétition | + 4 okr. | |||
10 | 25 | Michael Munemann Chris Hoy Parth Ghorpade |
10 | LMP2 | Algarve Pro Racing | + 4 okr. | |||
11 | 2 | Alex Brundle Michael Guasch Christian England |
1 | LMP3 | United Autosports | + 5 okr. | |||
12 | 3 | Mark Patterson Matthew Bell Wayne Boyd |
2 | LMP3 | United Autosports | + 6 okr. | |||
13 | 9 | Eric Troullet Paul Petit Enzo Guibbert |
3 | LMP3 | Graff | + 6 okr. | |||
14 | 19 | David Hallyday Dino Lunardi |
4 | LMP3 | Duqueine Engineering | + 6 okr. | |||
15 | 48 | Damien Faulkner Shaun Balfe Seán Doyle |
11 | LMP2 | Murphy Prototypes | + 6 okr. | |||
16 | 6 | Terrence Woodward Ross Kaiser James Swift |
5 | LMP3 | 360 Racing | + 7 okr. | |||
17 | 8 | Giorgio Maggi Bert Longin Marcello Marateotto |
6 | LMP3 | Race Performance | + 8 okr. | |||
18 | 66 | Rory Butcher Andrea Bertolini Robert Smith |
1 | LMGTE | JMW Motorsport | + 8 okr. | |||
19 | 16 | Eric Debard Valentin Moineault Simon Gachet |
7 | LMP3 | Panis-Barthez Compétition | + 8 okr. | |||
20 | 15 | Osman "Ossy" Yusuf Morten Dons |
8 | LMP3 | RLR Msport | + 9 okr. | |||
21 | 99 | Jonathan Adam Alex MacDowall Andrew Howard |
2 | LMGTE | Aston Martin Racing | + 9 okr. | |||
22 | 96 | Stuart Hall Richie Stanaway Roald Goethe |
3 | LMGTE | Aston Martin Racing | + 9 okr. | |||
23 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Sr. Alaksandr Talkanitsa Jr. Alessandro Pier Guidi |
4 | LMGTE | AT Racing | + 9 okr. | |||
24 | 24 | Jaques Nicolet Pierre Nicolet |
9 | LMP3 | OAK Racing | + 10 okr. | |||
25 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
5 | LMGTE | AF Corse | + 10 okr. | |||
26 | 20 | Romain Iannetta Maxime Pialat Eric Clément |
10 | LMP3 | Duqueine Engineering | + 10 okr. | |||
27 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Christina Nielsen |
6 | LMGTE | Formula Racing | + 10 okr. | |||
28 | 88 | Christian Ried Richard Lietz Gianluca Roda |
7 | LMGTE | Proton Competition | + 10 okr. | |||
29 | 51 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Rui Águas |
8 | LMGTE | AF Corse | + 10 okr. | |||
30 | 17 | Jean-Baptiste Lahaye Matthieu Lahaye Francois Heriau |
11 | LMP3 | Ultimate | + 11 okr. | |||
31 | 77 | Mike Hedlund Wolf Henzler Marco Seefried |
9 | LMGTE | Proton Competition | + 11 okr. | |||
32 | 84 | Jean-Bernard Bouvet Christophe Tinseau Frédéric Sausset |
INV |
SRT41 by OAK Racing | + 12 okr. | ||||
33 | 4 | Jean-Marc Merlin Erik Maris |
12 | LMP3 | OAK Racing | + 13 okr. | |||
34 | 10 | John Falb Sean Rayhall Vincente "Enzo" Potolicchio |
13 | LMP3 | Graff | + 17 okr. | |||
NSK | 13 | Jakub Śmiechowski Jens Petersen |
LMP3 | Inter Europol Competition | |||||
NSK | 11 | Giorgio Mondini Andrea Roda Marco Jacobini |
LMP3 | Eurointernational | |||||
NSK | 29 | Inès Taittinger Rémy Striebig Léo Roussel |
LMP2 | Pegasus Racing | |||||
NSK | 21 | Henrik Hedman Nicolas Lapierre Ben Hanley |
LMP2 | DragonSpeed | |||||
NSK | 14 | Tony Ave Doug Peterson Michael Cullen |
LMP3 | Murphy P3-3Dimensional.com | |||||
NSK | 18 | Thomas Laurent Yann Ehrlacher Alexandre Cougnaud |
LMP3 | M.Racing YMR | |||||
NSK | 5 | Jesùs Fuster Tom Jackson Álvaro Fontes |
LMP3 | By Speed Factory | |||||
NSK | 7 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Niccolò Schirò |
LMP3 | Villorba Corse | |||||
NSK | 33 | Pu Jun Jin Tristan Gommendy Nick de Bruijn |
LMP2 | Eurasia Motorsport | |||||
NSK | 46 | Pierre Thiriet Mathias Beche Ryō Hirakawa |
LMP2 | Thiriet by TDS Racing |
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.