OAK nie w Europie, ale w Azji tak

Warsztat OAK Racing zrezygnował w tym roku ze startu w Europejskiej Serii Le Mans – co ciekawe jednak, pojawi się on w azjatyckiej odsłonie tej rywalizacji z jednym prototypem LMP2.

Tegoroczna European Le Mans Series przeszła spore zmiany w stosunku do nieudanego organizacyjnie sezonu 2012 – ale to nie skłoniło francuskiego warsztatu do startu w kolejnej odsłonie rywalizacji. W tym roku, OAK pojawi się znów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, regularnie wystawiając dwa prototypy LMP2 oraz trzeci na wyścig Le Mans 24h – w rywalizacjach kontynentalnych, Francuzi nie zrezygnowali jednak zupełnie ze startów. OAK pojawi się mianowicie w reaktywowanej w tym roku, Azjatyckiej Serii Le Mans – niejako powracając do niej po udziale w jedynej dotychczasowej rundzie serii o tej nazwie, 1000-kilometrowym wyścigu Okayama w roku 2009.

Asian LMS, podobnie jak europejska rywalizacja, na czele stawia w tym roku prototypy LMP2 – i właśnie tutaj OAK zamierza pojawić się z jednym prototypem Morgan. Szef zespołu Sébastien Philippe widzi w tej obecności szansę na promocję zarówno swojego zespołu, jak i ogólnie wyścigów długodystansowych – a jest tu o czym mówić, gdyż sześć rund tej serii zahacza w tym roku nie tylko o Japonię i Chiny, ale i Koreę Południową, a nawet Indonezyjski tor Sentul. Nawet jednak ograniczając się do samych Chin (gdzie obecne będą trzy z sześciu rund Asian LMS), OAK Racing ma tam sporo kibiców – gdyż to właśnie ten zespół (wtedy jeszcze jako Saulnier Racing), w 2008 roku dał szansę na start pierwszego kierowcy z Chin w prestiżowym Le Mans 24h, Cong Fu Chengowi.

Także i w tym roku, biorąc pod uwagę regulamin Azjatyckiej Serii Le Mans, jednym z kierowców załogi OAK Racing na pewno będzie osoba pochodząca z tamtego kontynentu. Tych OAK jeszcze nie zaprezentował – wiadomo jedynie, że nie będzie to mógł być  Cheng, w tym roku zapisany już do startów w europejskich wyścigach FIA WEC w zespole Rebellion Racing. Tu runda Spa-Francorchamps koliduje z pierwszą rundą Asian LMS, chińskim Zhuhai.

Głównym konkurentem OAK Racing w Azji może być chiński zespół KCMG, który także walczył będzie w prototypie Morgan LMP2. Ekipę tą zobaczymy także podczas 24-godzinnego Le Mans.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze