Maranello z prowizorycznym pole position

Allan Simonsen w Ferrari nr 88 od Maranello Motorsport był najszybszy w pierwszej, 90-minutowej części kwalifikacji do wyścigu Bathurst 12 Hours. Jego wynik nie do końca jednak przysłuży się załodze.

Wszystko spowodowane jest faktem, iż fantastyczny rezultat Simonsena – 2:05,491 – przebił granicę 2:06, poniżej której pojazdy automatycznie będą otrzymywały 50-kilogramowy balast. Pobicie tego wyniku w drugiej części kwalifikacji jest więc mało prawdopodobnie nie tylko ze względu na sam wynik – ale i na fakt, że konkurenci raczej nie będą zainteresowani dodatkowym balastem – chyba, że ich pozycja na starcie jest w tym momencie daleka od ich oczekiwań. Z pewnością jednak nie są w tej grupie ani druga w stawce załoga Mercedesa nr 63 od Erebus, ani trzecia Cleanwater Racing – zresztą, jak pokazały nam choćby niedawne wyścigi długodystansowe w Dubaju i Daytona Beach, batalie te rządzą się swoimi prawami…

Kwalifikacje rozpoczęły się natomiast praktycznie od czerwonej flagi, którą zaledwie 4 minuty po starcie wymusiło zatrzymanie się na torze Marka Eddy’ego w Audi nr 9. Problemy z utrzymaniem pojazdów na torze miały także załogi Opla Astry VXR (w Australii znanego jako Holden Astra) oraz Moslera MT900R GT3 – bardzo szybko natomiast, do poziomu 2:08 zszedł Matt Griffin w Ferrari od Cleanwater Racing. Brytyjczyka przebił jednak Peter Kox w Lamborghini nr 11, schodząc do 2:07,5 – a wkrótce, jeszcze lepszy był Allan Simonsen w Ferrari nr 88 od Maranello Motorsport, wychodząc na czoło z 2:07,2.

W kolejnych minutach, coraz większa stawała się grupa pojazdów z wynikami poniżej 2:10 – co było sporym przyśpieszeniem w stosunku do rezultatów znanych z sesji treningowych. Szybszy od Simonsena okazał się Griffin, który poprawił swój czas na 2:06,8 – jednak było to aż pół sekundy wolniej od Lee Holdswortha z Mercedesa nr 63 australijskiej ekipy Erebus, który czasem 2:06,3 został liderem sesji. Pół godziny po starcie, kolejną czerwoną flagę wymusił natomiast Greg Murphy w Corvette od Trofeo Motorsports – jego pechowe wyprzedzanie samochodów słabszych klas skończyło się uszkodzeniem pojazdu na barierze z opon. W tym czasie, na piątym miejscu znalazł się StRichards w Lamborghini nr 48 Justina McMillana – a na szóstym faworyzowane Audi nr 1 i Andreas Simonsen.

Po wznowieniu sesji, Allan Simonsen w Ferrari od Maranello zaliczył niesamowity czas 2:05,4 – który dał mu prowizoryczne pole position, ale również przysporzył załodze nr 88 dodatkowy balast. Na czwarte miejsce, jako czwarty poniżej 2:07 przesunął się Peter Kox – a piąty czas zaliczył Bernd Schneider w Mercedesie nr 36 od Erebus. Przez kolejne pół godziny, jeszcze dwa pojazdy zeszły poniżej 2:10 – w czołówce jednak nie dochodziło do zmian, aż do trzeciego wywieszenia czerwonej flagi, spowodowanego tym razem przez awarię Astry VXR zespołu Ryana McLeoda z klasy E. Właśnie w tym samym czasie, na piąte miejsce przesunął się Christopher Mies w Audi nr 9 Marka Eddy’ego – a potem zszedł nawet poniżej 2:07, pozostając jednak na owej pozycji.

Sesję wznowiono 17 minut przed jej końcem – w praktyce jednak, nikt z czołówki nie poprawił już swoich rezultatów. Do pobicia pozostały czasy Simonsena, Holdswortha, Griffina, Koxa i Miesa – ostatecznie pięć wyników poniżej 2:07. Szósty pozostał Bernd Schneider, siódmy Johan Kristoffersson w Audi od Phoenix Racing, a ósmy czas zaliczył Klark Quinn w Porsche od VIP Petfoods. Uzyskany na początku sesji wynik Stevena Richardsa w Lamborghini nr 48 pozwolił mu pozostać na miejscu dziewiątym – a dopiero dziesiąte, w ostatnich minutach sesji przejął Marco Cioci w Ferrari od AF Corse SRL, poza czołową dziesiątkę spychając Corvette nr 6, nieobecną po uderzeniu w barierę pół godziny po starcie sesji.

Najszybszym pojazdem spoza kategorii A było Porsche 911 GT3 Cup nr 12 od Competition Motorsports, które zaliczyło siedemnasty czas sesji. Miejsca dwudzieste pierwsze i drugie przypadły Holdenowi Commodore i Daytonie Coupe z klasy I3 – a dwudziesty piąty czas zaliczył najszybszy z pojazdów klasy C, Lotus Exige Marka O’Connora. Trzydziesty drugi i trzydziesty piąty czas uzyskały dwa Peugeot RCZ, najszybsze w swojej klasie I1.

Druga, półgodzinna sesja kwalifikacyjna odbędzie się o godzinie 3:40 czasu polskiego.
Wyniki pierwszej części kwalifikacji znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze