Nie w 2026, a w 2028 roku pojawi się nowa generacja prototypów LMP2. Oznacza to, że obecne auta, które startują w serii IMSA, Azjatyckiej Serii Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans będą miały przedłużoną licencję na starty do końca 2027 roku.
Prawie wszystkie LMP2 startują pod marką Oreca. Jedynie w IMSA ekipa Sean Creech Motorsports wystawia jeden prototyp Ligiera JS P217. Do tej pory najlepszym wynikiem tego auta było czwarte miejsce w 12h Sebring.
Decyzja ACO o porzuceniu przepisów na rok 2026 napotkała się z aprobatą producentów, w szczególności zadowolenie nie ukrywał kanadyjski producent, Multimatic.
Pierwotne plany miały zakładać, że reguły i specyfikacje LMP2 miały się opierać głównie na bazie LMDh. Można było stwierdzić, że nowe prototypy LMP2 miały mieć identyczne podwozia, jak w prototypach LMDh, które rywalizują w WEC oraz IMSAIMSA. Obecnie podwozia buduje czterech producentów: Oreca, Ligier, Multimatic oraz Dallara.
Szef Le Mans Endurance Managment, Frederic Lequien potwierdził, że plany pierwotnych przepisów nowej generacji LMP2 zostały porzucone, gdyż twórcy przepisów chcą stworzyć nową formułę. Aktualny szef serii IMSA, John Doonan, również poparł decyzję, aby nowe prototypy LMP2 pojechały w 2028 roku.
Doonan w rozmowie z portalem Sportscar365 potwierdził, że LMP2 będą jedną z klas w serii IMSA. „Jeśli istnieje takie wydłużenie czasu jak tutaj, to odpowiedź brzmi tak (nawiązując do startów LMP2 w IMSA), ponieważ każdy zespół będzie mógł zaplanować i być może rozpocznie testy w 2027 roku, aby w 2028 roku być gotowym”
- powiedział Doonan.
Larry Holt, wiceprezes wykonawczy ds. pojazdów specjalnych w firmie Multimatic, także zatwierdził plan zmiany zasad, a także potwierdził zaangażowanie producenta w nowe prototypy. Holt ujawnił, że wraz z przedstawicielami Oreca, Ligier i Dallara, uczestniczył w spotkaniu ACO w zeszłym miesiącu w Paryżu. Dotyczyło ono nowych zasad kategorii LMP2. Mówił także, że aprobuje od odejścia pierwotnego pomysłu, gdyż produkowanie podwozia i prototypów LMDh nie były szczególnie dobrze dostosowane do prywatnych zespołów w tani sposób.
Nowa generacja prototypów LMP2 ma być lżejsza oraz ma być w nich zamontowany nowy, mniejszy silnik.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.