Powracająca po trzech latach przerwy Azjatycka Seria Le Mans dopuści do rywalizacji samochody klasy GT 300, startujące w serii Super GT.
Automobile Club de l'Ouest oraz GTA - promotorzy obu serii ogłosili, że samochody GT 300 zostaną dopuszczone do startów w klasie GTC w pierwszym sezonie serii po powrocie.
Obie strony będą pracować nad wyrównaniem osiągów z pozostałymi autami dopuszczonymi do klasy GTC oraz będą współpracować w przygotowaniu kalendarzy obu serii, by upewnić się, że wyścigi nie będą ze sobą kolidować i zespoły Super GT będą mogły startować w Asian LMS.
Massaki Bandoh, szef GTA ma nadzieję, że współpraca pomoże rozwojowi sportu motorowego w Azji.
"Dzięki tej współpracy, jestem pewny naszej strategii w Azji, polegającej na organizacji wyścigów GT 300 i pomocy w rozwoju zespołów i kierowców, które mogą mieć duży wpływ na rozwój wyścigów w swoich krajach. To dopiero początek współpracy między ACO, a GTA. Wierzę i mam nadzieję, że razem możemy wpłynąć na rozwój sportu motorowego w Azji".
Pierre Milion, prezydent ACO dodał: "To wspaniała wiadomość dla ACO i Azjatyckiej Serii Le Mans, że możemy polegać na pomocy ze strony GTA w trackie naszej ekspansji w Azji, jak i klasy GTC. Chciałbym podziękować prezydentowi Bandoh i jego zespołowi, którzy przyjechali na wyścig 24 godziny Le Mans i złożyli nam propozycję. Jestem pewny, że balans osiągów opracowany wspólnie przez ACO i GTA okaże się sukcesem dla obu serii".
Klasa GTC w Azjatyckiej Serii Le Mans będzie otwarta dla samochodów GT 300, samochodów GT3 oraz pucharów jednomarkowych.
Kalendarz serii będzie składać się z sześciu wyścigów, z których potwierdzone zostały już wizyty w Chinach, Japonii i Indonezji. Pełny kalendarz zostanie opublikowany we wrześniu.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.