Prototyp Audi zadebiutuje podczas 24h Daytona

Audi kontynuuje prace nad swoim wyścigowym prototypem specyfikacji LMDh, który będzie startować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC oraz IMSA SportsCar Championship. Niemiecki producent potwierdził, że celem jest debiut podczas wyścigu 24h Daytona w styczniu 2023 roku.

„Nowa kategoria pojazdów LMDh doskonale pasuje do naszego nowego myślenia o sportach motorowych” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH, odpowiedzialny jednocześnie za dział sportów motorowych Audi. „Przepisy pozwalają nam wystawić nasze nowe, innowacyjne samochody sportowe w serii prestiżowych wyścigów na torach całego świata. Przygotowując się do tego wykorzystujemy założenia strategii partnerstwa oraz synergię wewnątrz Grupy Volkswagen”.

Następca Audi R18 powstaje w ramach bliskiej współpracy w ramach Grupy – z marką Porsche. „Ogromną siłą Grupy Volkswagen jest współdziałanie marek w tworzeniu samochodów produkcji seryjnej” – wyjaśnia Seebach. „Teraz, ten sprawdzony model współpracy przenosimy do świata sportów motorowych. Pomimo tego, nowy sportowy prototyp będzie Audi w stu procentach! Podobnie jak zaprezentowane niedawno Audi RS e-tron GT, które także budowane jest na wspólnej z Porsche platformie modelowej.”

Sportowy prototyp dla nowej kategorii LMDh powstaje obecnie w Audi Sport, równolegle z innowacyjnym SUV’em przygotowywanym na Rajd Dakar. „Oczywiście, zespół dakarowy znajduje się pod większą presją czasu, ponieważ do naszego pierwszego udziału w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 r. pozostało już tylko niecałych osiem miesięcy” - mówi Andreas Roos, odpowiedzialny w Audi Sport za wszystkie zobowiązania fabrycznego sportu motorowego. „Ale chcemy też być perfekcyjnie przygotowani na nasz powrót do Le Mans. Dlatego oba projekty prowadzimy równolegle, nadając im najwyższy priorytet”.

Podjęto już wszystkie podstawowe decyzje dotyczące koncepcji. „Wybraliśmy partnera w zakresie podwozia i zdecydowaliśmy się na koncepcję silnika. Wspólnie z kolegami z Audi Design definiujemy obecnie wygląd, który z pewnością zachwyci naszych fanów” – kontynuuje Andreas Roos. „Naszym celem jest, by pierwszy prototyp stanął na kołach na początku przyszłego roku i by w jego pierwszym kwartale mógł już wyjechać na tor”. Intensywny program testowy zaplanowano na cały rok 2022. Pierwszym wyścigiem, w którym zaplanowano start nowego samochodu wyścigowego Audi jest 24-godzinny wyścig Daytona w styczniu 2023 roku.

Przepisy, okrojone pod kątem maksymalnej efektywności kosztowej, czynią nowy sportowy prototyp Audi interesującym także dla zespołów klienckich. „Projekt LMDh jest właściwie kontynuacją filozofii z początków naszej działalności w dziedzinie prototypów sportowych” - wyjaśnia Andreas Roos. „Audi R8 było nie tylko najbardziej utytułowanym prototypem swoich czasów w latach 2000-2006, z 63 zwycięstwami w 80 wyścigach, ale odnotowywało również sukcesy w rękach naszych klientów i było łatwe w obsłudze dla tych zespołów. Takie jest też założenie elektryfikacji naszego nowego prototypu sportowego. Naszym celem jest oddanie samochodu od samego początku w ręce profesjonalnych zespołów klientów, równolegle do startów w barwach fabrycznych. Obecnie oceniamy wewnętrznie, jak to będzie działać
w szczegółach”
.

Możliwość walki o zwycięstwa i tytuły mistrzowskie w samochodach marki Audi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 24-godzinnym wyścigu Daytona, w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) i w serii IMSA, to atrakcyjna perspektywa dla wielu zespołów. Zainteresowanie nowym samochodem wyścigowym LMDh już teraz jest bardzo duże.

Audi jest posiadaczem rekordu dystansu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i 13 razy wygrało ten najważniejszy na świecie wyścig długodystansowy. Zespoły klientów Audi zwyciężały w Le Mans w 2004 i 2005 roku.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league