Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC oraz mistrzostw IMSA opublikowały szereg przepisów technicznych dotyczących klasy LMDh, która ma zostać dopuszczona do startu w obu cyklach od 2022 roku. Nowe prototypy, jak wcześniej było zapowiedziane, mają bazować na podwoziu LMP2 z tą różnicą, że będą posiadały nadwozie i silnik producenta. Głównymi dostawcami podwozi będzie czterech producentów – Dallara, ORECA, Ligier oraz Multimatic.

Łączna moc samochodów Le Mans Daytona hybrid będzie wynosiła 670 koni mechanicznych, zaś łączna masa nie może być niższa niż 1030 kg. Dla porównania auta Le Mans Hypercar ma mieć 750 KM i około 1100 kg masy. Różnice znajdują się także w przenoszeniu napędu – jak w LMH układ hybrydowy może być przenoszone na każdą oś, tak w kategorii LMDh napęd hybrydowy będzie przenoszony na tył. Dodatkowo samochody będą jeździć na oponach Michellin, a ważnym elementem wyrównującym szanse tych dwóch kategorii będzie globalny BOP.

Przepisy te obejmują minimalny okres 5-letniej homologacji. Prezydent ACO Pierre Fillon zabrał głos w sprawie nowych regulacji: „Oficjalnie przedstawiony w styczniu na Daytona, konwergencja ACO-IMSA wkracza w ważny etap, w jego wdrażaniu. Prezentujemy podstawowe szczegóły techniczne nowej kategorii LMDh, które pozwalają na użycie tego samego samochodu w WEC, jak i w IMSA, bez żadnych modyfikacji. Marzenia wielu producentów w końcu się spełnia. Le Mans Daytona hybird i Le Mans Hypercar uosabiają najwyższą kategorię w wyścigach endurance. To historyczny i decydujący moment dla naszej dyscypliny”.

Z kolei prezydent IMSA, John Doonan skomentował to tak: „Jak potwierdzają przepisy techniczne, LMDh jest logicznym i najbardziej odpowiednim następnym krokiem po udanej kategorii Daytona Prototype international. LMDh zachowa wiele atrybutów kategorii DPi, ale dodanie odpowiednich technologii i zbieżność przepisów z ACO otwiera drzwi do nowych producentów do udziału w przyszłości. Nie mogliśmy być bardziej dumni z roli, jaką odegrał dział techniczny IMSA wraz z ACO w celu spełnienia przepisów”.

Planowany debiut tej kategorii będzie miał miejsce w 2022 roku, podczas wyścigu 24h Daytona.

Źródło: imsa.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race