Wiadomości GT/Endurance 28.11

Ostatni tydzień przyniósł sporo wiadomości związanych ze światem wyścigów GT/Endurance. Oto, co miało miejsce w wyścigach WEC, IGTC i innych. 

Porsche triumfuje w wyścigu w RPA 

Załoga Porsche od Frikadelli Racing triumfowała w pierwszym od 37 lat interkontynentalnym wyścigu GT na torze Kyalami w Republice Południowej Afryki. Przy bardzo zmiennych warunkach pogodowych i sporej ilości incydentów, załoga pod wodzą Nicka Tandego pokonała BMW ekipy Walkenhorst i 911 od GPX Racing. Szanse na zwycięstwo miało jednak dużo więcej ekip, podobnie jak kilka mogło wywalczyć mistrzostwo serii. Zaskakujące zwroty i pechowe błędy szczególnie załóg Mercedesów i Audi sprawiły jednak, że to kierowca zwycięskiego Porsche, Dennis Olsen, mógł po wyścigu cieszyć się również z triumfu w całej serii Intercontinental GT Challenge. 

Źródło: IGTC 

Kyalami na celowniku WEC, Brazylia wciąż bez decyzji 

Impreza w RPA przyciągnęła uwagę wielu, także osób wprost związanych z serią WEC. Szef organizacji Gerard Neveu ma poważnie rozważać dołączenie toru Kyalami do kalendarza WEC w niedalekiej przyszłości jako debiut serii w Afryce. Runda nie miałaby jednak odbyć się już w tym sezonie jako alternatywa dla wyścigu w Brazylii, gdyż zaledwie dwa i pół miesiąca byłyby okresem zbyt krótkim do organizacji wyścigu WEC. Co do rundy na Interlagos WEC wciąż nie podjęła decyzji co do wyścigu. Nieoficjalnie mówi się o prawdopodobnym przeniesieniu jej na tor w Meksyku, gdyż opcja w Austin w USA stoi pod znakiem zapytania z powodu remontu toru planowanego na grudzień i styczeń. 

Źródło: WEC 

Rozmowy na temat DPi trwają mimo zapowiedzi Peugeota 

Informacja o pojawieniu się pojazdu Hypercar Peugeota w sezonie 2022-23 WEC nie wpłynęła na rozmowy organizatorów serii z IMSA w sprawie włączenia do rywalizacji pojazdów DPi. Obie organizacje są pozytywnie nastawione do rozszerzenia startów takich pojazdów poza wyścigami w Ameryce i nadal zamierzają rozmawiać o pojawieniu się nowej serii prototypów opisanej jako DPi 2.0. Powiększone grono pojazdów Hypercar może też nakłonić amerykańską organizację do postawienia na tą klasę w przyszłości, choć obecnie wciąż jest ona dość skromna pod kątem pewnych pojazdów. 

Źródło: WEC 

Porsche po cichu buduje Hypercar? 

Listę pojazdów Hypercar być może poszerzy jednak także Porsche. Nieoficjalne źródła poinformowały, że marka zrezygnowała z budowy hipersamochodu o napędzie elektrycznym i powróciła do rozwinięcia silnika przygotowanego zgodnie z wymogami Formuły 1. Celem miałoby być stworzenie hipersamochodu o bardziej tradycyjnym napędzie, który mógłby być podstawą dla samochodu wyścigowego nowej klasy WEC. Pesymiści zauważają jednak, że podobny pojazd zbudował już Mercedes-AMG i jego Project One nie będzie obecny w tej rywalizacji. 

Źródło: sportscar365.com 

Chris Dyson w końcu w Ginettcie 

W nadchodzącym wyścigu w Bahrajnie, po raz pierwszy w tym sezonie za kierownicą Ginetty zasiądzie Chris Dyson. Początkowo weteran wyścigów długodystansowych miał walczyć w nowym zespole już w pierwszych rundach, jednak starty Dysona w serii Trans-Am i kontuzje co rusz zmieniały składy załóg ekipy LNT. W końcu jednak, Amerykanin będzie mógł powrócić do walki po 5-letniej przerwie, w załodze #6 startując obok Mike’a Simpsona i Guya Smitha. 

Źrodło: WEC 

G-Drive zagości w Bahrajnie 

Obok Chrisa Dysona, w 8-godzinnym wyścigu WEC w Bahrajnie kibice będą mogli zobaczyć także ekipę G-Drive. Obecna tej w serii po sezonie 2017 tylko w wyścigu 24h Le Mans, rosyjska ekipa wystawi do walki jeden pojazd i świeżo utytułowanych Romana Rusinowa, Jeana-Erica Vergne oraz Joba Van Uiterta. Startująca obecnie w Europejskiej i Azjatyckiej Serii Le Mans, ekipa może w tym sezonie pojawić się jeszcze w rundzie na Spa-Francorchamps, o ile otrzyma lub wywalczy możliwość startu w kolejnym 24h Le Mans. 

Źródło: WEC 

Nowa Toyota GT4 na testach w Hiszpanii 

Po prezentacji swojego koncepcyjnego pojazdu GT4, Toyota zorganizowała otwarte testy nowej GR Supry na hiszpańskim torze Jarama. Testy miały na celu przede wszystkim dopracowanie pojazdu, by przygotować model na rywalizację w nowym sezonie. Choć sprzedaż ma rozpocząć się w przyszłym roku, Toyota ma już mieć spore grono chętnych ekip, które chciałyby Suprą walczyć w krajowych i międzynarodowych rywalizacjach pojazdów GT4. 

Źródło: Toyota 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze