Wiadomości ze świata GT/Endurance 11.10

W cieniu Grand Prix F1 w Japonii i wyścigu Petit Le Mans miało miejsce także kilka innych wydarzeń. Spójrzmy, co działo się przez ostatnie dni. 

Finałowy start Nissana w nietypowych barwach 

Na początku jeszcze parę słów o Petit Le Mans, które wskutek odejścia Corvette, Forda i Nissana już ma swoje nietypowe określenia. W przypadku Nissana nie jest to jednak tylko koniec Nissana, ale emerytura 54-letniego Jona Bennetta, który wiele sezonów spędził właśnie w wyścigach długodystansowych w Ameryce. Nissan postanowił uhonorować to wydarzenie specjalnym malowaniem prototypu DPi nawiązującym do początków kariery Bennetta. 

Źródło: IMSA 

Lewandowski kończy sezon GT Open z Eliseo Martinezem 

Na torze Monza kończy się kolejny sezon wyścigów International GT Open. Choć ubiegłorocznego triumfu w klasie AM nie obroni Andrzej Lewandowski, Polak powalczy o zwycięstwo razem z młodym Hiszpanem Eliseo Martinezem. Para wystartuje jako jedna z pięciu załóg klasy Am w Lamborghini Huracanie GT3 Evo, stając do walki z trzema Mercedesami i Ferrari. W żadnej z klas puchar nie znalazł jeszcze swojego właściciela, przez co wyścigi we Włoszech przykuwają spore zainteresowanie fanów GT. 

Źródło: GT Open 

Stoffel Vandoorne rozważa dalsze starty w Endurance 

Choć były kierowca Formuły 1 jest związany kontraktem z Mercedesem na nadchodzący sezon Formuły E, nie zamierza on rezygnować ze startów w wyścigach długodystansowych. Przeciwnie, Belg wyraża zainteresowanie regularnymi startami w WEC czy IMSA SportsCar. Choć na pierwszym miejscu wciąż stawia on Formułę E, Vandoorne rozmawiał już między innymi z Wayne Taylor Racing, który widzi Belga jako zmiennika w najdłuższych rywalizacjach sezonu 2020. 

Christophe Tinseau ujawnia kalendarz swoich wyścigów 

Christophe Tinseau to kolejny utytułowany kierowca wyścigowy, który po latach startów zamierza kontynuować karierę jako organizator imprez wyścigowych. Jego pomysłem jest seria nazwana Tinseau Cup, która ma ruszyć już w 2020 roku. Ujawniony kalendarz obejmuje tory we Francji i finałową rundę na hiszpańskim Navarra, a do walki stanąć mają pojazdy podzielone na trzy kategorie. W Super GT zobaczymy pojazdy GT3 i pucharowe, w GT Light samochody GT4, TCR czy nowe wyścigowe Ligiery JS2R, a w Proto pojazdy klasy CN, Ligiery JS P4 czy Radicale SR3 RS. 

United Autosports opóźni wejście do IMSA SportsCar 

Na koniec (opóźniony) powrót do Ameryki. W tamtejszych wyścigach nie zobaczymy w sezonie 2020 ekipy United Autosports, która planowała tam wejście z pojazdem LMP3 i możliwy rozwój w stronę prototypów DPi. Wszystko z powodu przejścia z prototypu Ligier na Oreca, które przyniosły zespołowi dodatkowe koszty. W pojazdach Oreca, brytyjsko-amerykańska ekipa wystartuje zarówno w WEC, jak i ELMS, pojawienie się za oceanem pozostawiając na sezon 2021. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze