Nowa Corvette z silnikiem wolnossącym

Wolnossący silnik 5.5V8 będzie źródłem napędu Corvette C8.R. Dane techniczne nowego pojazdu GM i Pratt&Miller ujawniono podczas weekendu Petit Le Mans. 

Mimo niedawnej prezentacji samochodu w Centrum Kosmicznym im. Kennedyego, niewiadomą wciąż pozostało serce wyścigówki Corvette. Tą początkowo miał być turbodoładowany silnik, czego spodziewano się nie tylko po nietypowych wlotach powietrza, ale przede wszystkim po dźwięku silnika pracującego w trakcie testów nowej wyścigówki. 

Wątpliwości rozwiała jednak prezentacja Corvette C8.R podczas kończącej tegoroczny sezon IMSA SportsCar imprezy Petit Le Mans. Podobnie, jak poprzednicy, nowa Vette otrzyma wolnossącą, ośmiocylindrową jednostkę napędową o mocy 500 KM opartą na poprzednich wyścigowych motorach marki. 

Inżynierowie Corvette tłumaczą tą decyzję przede wszystkim pewnością rozwiązań, które nie raz sprawdziły się już na torze. Poprzedni silnik był według nich wyjątkowo lekki, a przy tym prosty, dużo mniej skomplikowany aniżeli silniki turbodoładowane ze skomplikowanymi rozwiązaniami chociażby w układzie chłodzenia. 

Obecnie silnik ten nie jest dostępny w wersji drogowej modelu, podobnie jak wykorzystana w C8.R sekwencyjna sześciobiegowa skrzynia Xtrac przygotowana specjalnie do umieszczenia w wyścigowym podwoziu Corvette. Twórcy pojazdu przyznają też, że sporo zalet ma przeniesienie silnika za kierowcę, przede wszystkim w kwestiach aerodynamicznych i rozłożenia mas. 

Nowy samochód pojawi się w walce już w przyszłorocznym, styczniowym Rolex 24h at Daytona. 

Źródło: Chevrolet 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze