Jak uzyskać optymalne wyniki w Montrealu?

Tor im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu jest jednym z najbardziej niezwykłych obiektów, na jakich odbywają się wyścigi Formuły 1. Długie proste oraz wolne szykany otoczone groźnymi, betonowymi barierami sprawiają, że ma on wiele wspólnych cech z torem ulicznym w Monako oraz obiektem w Monzy. Wyjątkowa charakterystyka toru stawia trudne wyzwania przed technikami, którzy pracują nad ustawieniami samochodu.

Pseudo spece od F1...

Nurtuje mnie to od dawna, skąd się tacy ludzie biorą? Wpadają na obojętnie jakie poważne forum o Formule 1 i zaczynają wypisywać głupoty, bez przeczytania czegokolwiek co wcześniej zostało napisane. Przecież na połowie for już dawno poruszano, tematy o takiej tematyce. A najgorsze jest to, że im się po prostu nie chce szukać, a zdobywanie wiedzy polega na szukaniu i jeszcze raz szukaniu.

Renault F1 Team odczarowuje zakręt numer 8

Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.

Renault przedstawia sekrety kierownicy samochodu Formuły 1

Mierząca niemal kilometr główna prosta na torze w Barcelonie jest jednym z najdłuższych odcinków na torach wyścigowych tego sezonu. Samochód pokonuje ten dystans w 11,5 sekundy, co jest bardzo długim czasem jak na standardy Formuły 1.

Życie w trasie: Jak zapewnić pełną gotowość samochodów

Fabryka w Enstone wydaje się być ostatnio opuszczona. Wszystkie cztery najważniejsze imprezy w wyścigowym kalendarium odbywają się w Azji, a od czasu, kiedy R30 po raz ostatni był widziany na miejscu minęło dobre 5 tygodni.

 Analiza punktacji po trzech wyścigach

Nowy system punktacji miał za zadanie poprawić widowisko i zwiększyć ilość walki na torze ze względu na większe różnice punktowe. Po trzech wyścigach nie widać jednak większych zmian w porównaniu ze starym systemem.

Zrozumieć Formułę 1: Kary dla kierowców

Kierowcy podczas weekendów grand prix popełniają wykroczenia, ich gorące głowy studzą sędziowie nadający odpowiednie kary.

Sezon 2010: Zmiana opon w 3 sekundy

Testy samochodów już dawno się zakończyły, zespoły i mechanicy praktykowali w tym czasie pit stopy bez tankowania samochodów.

Czy czeka nas najciekawszy sezon F1 w historii?

Wiele osób, m. in. boss F1 Bernie Ecclestone, twierdzi, że przed nami najciekawszy sezon Formuły 1 w historii. Na pierwszy rzut oka wcale się taki nie wydaje, ponieważ jedyną większą zmianą jest zakaz tankowania w czasie wyścigu. Jednak przyjrzyjmy się dokładnie i zastanówmy, czy warto w 2010 roku zainteresować się królową sportów motorowych.

Flagi w wyścigach

Flagi są nieodłączną częścią wyścigów samochodowych. Pomimo postępu technicznego, to właśnie sygnały wizualne pokazywane przez sędziów na swoich posterunkach często jako pierwsze informują o aktualnej sytuacji na torze i służą do komunikacji dyrekcji wyścigu z zawodnikami. Ich znaczenie powinni zatem znać nie tylko kierowcy, ale i kibice.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league