- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Charlie Whiting i Herbie Blash - kluczowi i najciężej pracujący ludzie w całym środowisku Formuły 1. Obaj są integralną częścią tych mistrzostw od niepamiętnych czasów i dbają o akcję na torze, która w każdy weekend Grand Prix zapewnia nam odpowiednią dawkę rozrywki. Od końca lat 80-tych pełnią wysokie funkcje w FIA, czuwając nad tym aby wszystko zaczynało się o czasie. Mimo że spędzają na torze conajmniej 15 godzin dziennie, ich praca często pozostaje niezauważalna, a autorytet poważany nie tylko przez niedzielnych kibiców, ale, jak mieliśmy okazję przekonać się podczas Grand Prix Meksyku, także kierowców, z tytułami mistrzowskimi na koncie. Prawda jest taka, że w Formule 1 nie ma obecnie bardziej wartościowych osób, niż dwójka tych dżentelmenów.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Santino Ferrucci to Amerykanin włoskiego pochodzenia, który przełamał panujący za oceanem straotyp i zamiast IndyCar czy NASCAR postawił sobie za cel awans do Formuły 1. Póki co jest na bardzo dobrej drodze do tego, ponieważ w tym sezonie ściga się w serii GP3, a w dodatku pełni rolę kierowcy rozwojowego w ekipie Haas F1 Team, która nagrodziła go już testem swojego auta na torze w Silverstone. Podczas tegorocznego Grand Prix Malezji Wojtek Paprota miał okazję zamienić z nim kilka zdań na temat jego przygody z motorsportem.
- Recenzje
- Agata Bednarczuk
Dwanaście lat w królowej sportów motorowych, poprzedzonych ciężką i krętą drogą, która ostatecznie doprowadziła Webbera na sam szczyt. Kariera Australijczyka od samego początku do końca nie była usłana różami, a całości dopełniły wszystkim znane przekręty w Red Bull Racing, o których szczerze w swojej biografii opowiada 40-letni dziś kierowca. Samotny w walce, jak Dawid przeciwko Goliatowi. Co pomogło mu przetrwać bardzo ciężkie czasy w F1? Postawa i charakter, których nie powstydziłby się największy superbohater. „W moim słowniku nie ma stwierdzenia 'nie da się'”
– mówi Webber.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Dwa lata temu, po wygraniu mistrzostw GP3 w debiutanckim sezonie, Alex Lynn przebojem wdarł się do serii GP2, która miała być dla niego jedynie przystankiem na drodze do Formuły 1. Po pierwszym sezonie, który nie obfitował w wiele dobrych wyników Brytyjczyk rozstał się z wspierającym go od wielu lat Red Bullem, by zacząć pełnić funkcję kierowcy rozwojowego w ekipie Williamsa. Jego plan na ten rok zakładał wygranie GP2, a następnie awans na pozycję etatowego zawodnika ekipy z Grove. Rzeczywistość okazała się być jednak inna, przez co Alex stracił wiarę w możliwość realizacji tego celu i rozgląda się za nowymi seriami.
- Artykuły
- Informacja prasowa
Za kilka dni do księgarni w całej Polsce trafi autobiografia Marka Webbera „Moja Formuła 1”. Prezentujemy kolejny fragment książki, w której Australijczyk opowiada m.in. o kwalifikacjach do wyścigu w Monako z 2006 roku, kiedy to Michael Schumacher uniemożliwił jadącym po nim kierowcom wykręcenie lepszego czasu. Ci, którzy zamówili wspomnienia Webbera w przedsprzedaży, lada dzień mogą spodziewać się przesyłki, gdyż rozpoczęła się już wysyłka zamówień.
- Artykuły
- Wojtek Paprota
Frédéric Vasseur podczas rozmowy z nami na torze Sepang powiedział, że jest „bardziej niż zadowolony” z występu Roberta Kubicy na Spa-Francorchamps i będzie starać znaleźć z nim wspólny projekt na przyszłość. Francuz wyjawił dodatkowo szczegóły na temat testu Polaka w symulatorze F1 w siedzibie Renualt.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska