W najnowszym odcinku audycji podcast rozmawialiśmy z Jamesem Allisonem, który przedstawił nam przewodnik dla początkujących dotyczący przedniego skrzydła. Oto co dowiedzieliśmy się…

Podczas VERVA Street Racing, która odbędzie się 21 sierpnia w Warszawie, młodzi pasjonaci sportów motorowych marzący o karierze w tej dyscyplinie, będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć na własne oczy najszybsze samochody z najpopularniejszych serii wyścigowych na świecie.

Od razu przepraszam za wszelkie skojarzenia w tytule. Spieszę wyjaśnić, że mam na myśli tak znaczące wydarzenie, jakim jest to, że prawdopodobnie po raz pierwszy w życiu mam dokładnie takie same poglądy na pewną kwestię jak starszy pan "trzęsący" Formułą 1. Jak pewnie się domyślacie chodzi o cały czas gorącą sprawę tzw. poleceń zespołowych.

Yokohama to wyłączny oficjalny dostawca ogumienia dla WTCC. Japońska firma zastąpiła na tym miejscu francuską Michelin w 2006 roku. W Algarve, firma świętowała swój setny wyścig w WTCC.

Ferrari odniosło swoje drugie zwycięstwo w sezonie w dość kontrowersyjnych okolicznościach. Polecenia zespołowe, wezwanie Ferrari przed sędziów, niezbyt wylewna konferencja prasowa, 100 tysięcy Euro kary. Tak być nie powinno. Formuła 1 to jest sport, a sport to rywalizacja. Jednak rywalizacja ma różne oblicze.

Zmiany, które w ten weekend czekają na kierowców na torze Silverstone, wymagają od Teamu Renault bardzo intensywnych przygotowań. Tor jest teraz dłuższy o 745 metrów i czas jednego okrążenia wyniesie około 90 sekund, czyli o 10 sekund więcej niż w zeszłym roku. Przez ostatnie kilka miesięcy inżynierowie teamu Renault przeprowadzili setki symulacji, których celem było przygotowanie samochodów do czekających na nie wyzwań.

Nowy system punktacji miał promować zwycięzców wyścigów w klasyfikacji generalnej. Dlaczego więc Yvan Muller prowadzi? Tarquini wygrał 4 razy, Priaulx 3, a Muller tylko 2. Jednak Tarquini i Priaulx są za Mullerem w klasyfikacji. Zobaczmy, dlaczego.

Tor im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu jest jednym z najbardziej niezwykłych obiektów, na jakich odbywają się wyścigi Formuły 1. Długie proste oraz wolne szykany otoczone groźnymi, betonowymi barierami sprawiają, że ma on wiele wspólnych cech z torem ulicznym w Monako oraz obiektem w Monzy. Wyjątkowa charakterystyka toru stawia trudne wyzwania przed technikami, którzy pracują nad ustawieniami samochodu.

Nurtuje mnie to od dawna, skąd się tacy ludzie biorą? Wpadają na obojętnie jakie poważne forum o Formule 1 i zaczynają wypisywać głupoty, bez przeczytania czegokolwiek co wcześniej zostało napisane. Przecież na połowie for już dawno poruszano, tematy o takiej tematyce. A najgorsze jest to, że im się po prostu nie chce szukać, a zdobywanie wiedzy polega na szukaniu i jeszcze raz szukaniu.

Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race