Renault F1 Team odczarowuje zakręt numer 8
Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.
Renault przedstawia sekrety kierownicy samochodu Formuły 1
Mierząca niemal kilometr główna prosta na torze w Barcelonie jest jednym z najdłuższych odcinków na torach wyścigowych tego sezonu. Samochód pokonuje ten dystans w 11,5 sekundy, co jest bardzo długim czasem jak na standardy Formuły 1.
Życie w trasie: Jak zapewnić pełną gotowość samochodów
Fabryka w Enstone wydaje się być ostatnio opuszczona. Wszystkie cztery najważniejsze imprezy w wyścigowym kalendarium odbywają się w Azji, a od czasu, kiedy R30 po raz ostatni był widziany na miejscu minęło dobre 5 tygodni.
Analiza punktacji po trzech wyścigach
Nowy system punktacji miał za zadanie poprawić widowisko i zwiększyć ilość walki na torze ze względu na większe różnice punktowe. Po trzech wyścigach nie widać jednak większych zmian w porównaniu ze starym systemem.
Zrozumieć Formułę 1: Kary dla kierowców
Kierowcy podczas weekendów grand prix popełniają wykroczenia, ich gorące głowy studzą sędziowie nadający odpowiednie kary.
Sezon 2010: Zmiana opon w 3 sekundy
Testy samochodów już dawno się zakończyły, zespoły i mechanicy praktykowali w tym czasie pit stopy bez tankowania samochodów.
Czy czeka nas najciekawszy sezon F1 w historii?
Wiele osób, m. in. boss F1 Bernie Ecclestone, twierdzi, że przed nami najciekawszy sezon Formuły 1 w historii. Na pierwszy rzut oka wcale się taki nie wydaje, ponieważ jedyną większą zmianą jest zakaz tankowania w czasie wyścigu. Jednak przyjrzyjmy się dokładnie i zastanówmy, czy warto w 2010 roku zainteresować się królową sportów motorowych.
Flagi w wyścigach
Flagi są nieodłączną częścią wyścigów samochodowych. Pomimo postępu technicznego, to właśnie sygnały wizualne pokazywane przez sędziów na swoich posterunkach często jako pierwsze informują o aktualnej sytuacji na torze i służą do komunikacji dyrekcji wyścigu z zawodnikami. Ich znaczenie powinni zatem znać nie tylko kierowcy, ale i kibice.
Z trakcją ułamek sekundy szybciej niż konkurencja
Seria DTM w nadchodzący weekend (29-30.Maj) zawita do Lausitz na tor EuroSpeedway. Kierowcy zespołów Audi oraz Mercedes-Benz będą ścigać się na lekko zmienionym wariancie 3,4-kilometrowego toru z 12 zakrętami.