Podsumowanie dziewięciu sezonów Renault F1 Team - część 2

Druga część podsumowania dziewięciu sezonów startów ekipy z Enstone pod szyldem Renault F1 Team. Tym razem możemy poczytać o najważniejszych momentach w latach 2006-2010.

Malezja 2006
Trudno uwierzyć, że Renault F1 Team osiągnęło tylko jedno podwójne zwycięstwo podczas ery w Enstone. Oczywiście było sporo podwójnych podiów, ale Sepang 2006 było jedynym wyścigiem, kiedy zdobyliśmy maksymalną liczbę punktów. Fisichella był w znakomitej formie tego dnia, zdobywając pole position i dominujące zwycięstwo, podczas gdy Fernando odrobił straty z problematycznej sesji kwalifikacyjnej i dołączył do niego na podium. Wspaniały start Hiszpana, dzięki któremu awansował z siódmego na trzecie miejsce w pierwszych kilku zakrętach, był jednym z najlepszych momentów wyścigu.

Hiszpania 2006
Podwaliny do mistrzostwa świata w 2006 roku zostały położone na początku sezonu, kiedy R26 wygrał siedem z pierwszych dziewięciu wyścigów. Jedno z tych zwycięstw miało miejsce w Barcelonie, kiedy 130-tysięczny tłum znalazł się na trybunach, aby zobaczyć jak Fernando zamienia pole position w zdecydowane zwycięstwo w domowym wyścigu. Aby zwycięstwo było jeszcze słodsze, Giancarlo uzupełnił miejsce na podium, zajmując trzecie miejsce.

Silverstone 2006
Wygrana w domu jest zawsze wyjątkowa, a Silverstone znajduje się wyjątkowo blisko Enstone - zaledwie 40 minut jazdy samochodem. Fernando był w świetnej formie, zdobywając wielki szlem: pole position, najszybsze okrążenie i zwycięstwo. To był świetny sposób, aby celebrować 200. start Renault w Grand Prix jako zespół fabryczny, na dokładnie tym samym torze, gdzie firma zadebiutowała w F1 29 lat wcześniej.

Brazylia 2006
Interlagos jest torem, który ma wyjątkowe znaczenie dla każdego fana Renault. To miejsce triumfu Fernando w 2005 roku było również miejscem jego sukcesu w 2006 roku, kiedy zapewnił sobie drugi z rzędu tytuł w klasyfikacji kierowców, finiszując w wyścigu na drugiej pozycji. A czwarte miejsce Giancarlo było wystarczające, aby dać nam tytuł w mistrzostwach konstruktorów, zapewniając drugie z rzędu podwójne mistrzostwo świata dla Esntone.

Japonia 2007
Nie było bardziej deszczowego wyścigu niż Fuji 2007. W rzeczywistości, pierwsze 20 okrążeń spędzono za samochodem bezpieczeństwa, zanim warunki poprawiły się na tyle, aby móc się ścigać. To był wyścig, w którym Heikki naprawdę pokazał się z dobrej strony, wykorzystując maksymalnie strategię jednego postoju i awansując z 11. na 2. miejsce na mecie. Najlepszym momentem wyścigu była walka Heikkiego z Räikkönenem w końcówce zawodów, w której odpierał mocne ataki Ferrari i po raz pierwszy w karierze stanął na podium.

Japonia 2008
Ostatnie zwycięstwo, ale przyjemne, po długiej walce o prowadzenie z Kubicą. To był dowód postępów, jakie poczynił zespół w trakcie roku, kontynuując rozwój R28, który zakończył sezon jako jeden z najszybszych samochodów w stawce. Mocny występ Nelsona Piqueta i jego czwarte miejsce sprawiły, że był to najlepszy rezultat Renault w całym roku.

Monako 2010
Model R30 był dobry jak żaden inny samochód na wyboistej nawierzchni w Monako, a Robert maksymalnie wykorzystał właściwości jezdne auta i zakwalifikował się na drugiej pozycji, przedzielając Red Bulle. Chociaż Webber i Vettel mieli przewagę w wyścigu, to Robert mocno ich gonił, aby upewnić się, że trzy samochody z silnikami Renault zapełnią miejsca na podium po raz pierwszy od wyścigu na torze Nürburgring w 1997 roku. Obejrzyjcie to ponownie na wideo i zachwycajcie się precyzyjną jazdą Roberta.

Źródło: Informacja prasowa

Chcesz czytać więcej artykułów z cyklu Zrozumieć wyścigi? Postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze