Pogawędka z... Rio Haryanto

Ten wywiad był możliwy dzięki wsparciu naszych czytelników. Jeśli chcesz czytać więcej ekskluzywnych wywiadów 1-na-1, postaw nam kawę!

Rio Haryanto to pierwszy w historii kierowca Formuły 1 z Indonezji, który przez ostatnie kilka lat dzielnie przecinał szlaki motorsportu dla młodszych kolegów ze swojego kraju, którzy w coraz większym stopniu interesują się wyścigami. Zanim awansował on do królowej sportów motorowych, przeszedł ciężką i długą drogę przez wiele juniorskich serii i w każdej z nich stawał na najwyższym stopniu podium. Kilka lat temu w roku 2010 zrobiło się o nim dość głośno, kiedy w wieku zaledwie 17 lat odbył test samochodu F1 w barwach Marussi. Teraz, po 5 latach, będzie miał okazję pracować na co dzień z większością tamtej ekipy w Manorze.

Rio Haryanto

Narodowość:
Indonezyjczyk
Data urodzenia: 22 stycznia 1993

Kariera:
2008: Azjatycka Formuła Renault Challenge (2 zwycięstwa) + Azjatycka Formuła 2.0 (1 zwycięstwo, II wice) + Formuła BMW Pacyfiku
2009: Formuła BMW Pacyfiku (11 zwycięstw, mistrz) + gościnne starty w Europejskiej Formule BMW i Azjatyckiej Formule Renault Challenge
2010: GP3 Series (1 zwycięstwo) + kierowca testowy w ekipie Marussia F1 team
2011: GP3 Series (2 zwycięstwa) + AutoGP (1 zwycięstwo) + gościnne starty w GP2 Series
2012: GP2 Series
2013: GP2 Series
2014: GP2 Series
2015: GP2 Series (3 zwycięstwa)
2016: Formuła 1






Click here for English version

Rio Haryanto to pierwszy w historii kierowca Formuły 1 z Indonezji, który przez ostatnie kilka lat dzielnie przecinał szlaki motorsportu dla młodszych kolegów ze swojego kraju, którzy w coraz większym stopniu interesują się wyścigami. Zanim awansował on do królowej sportów motorowych, przeszedł ciężką i długą drogę przez wiele juniorskich serii i w każdej z nich stawał na najwyższym stopniu podium. Kilka lat temu w roku 2010 zrobiło się o nim dość głośno, kiedy w wieku zaledwie 17 lat odbył test samochodu F1 w barwach Marussi. Teraz, po 5 latach, będzie miał okazję pracować na co dzień z większością tamtej ekipy w Manorze.

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Rio: Klasyczne.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Rio: Sucha.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Rio: Nadsterowność.

Pytanie 4: Samochody z DRSem czy bez DRSu?

Rio: Z DRSem.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Rio: Spalinowe.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Rio: Zakręty.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Rio: Spa.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Rio: Miękkie.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Rio: Wyścig.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Rio: Ferrari.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Rio: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Rio: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Rio: Wieczór ze znajomymi.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Rio: Modna.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Rio: Letnie wakacje!

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze