Kevin Joerg specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Kevin Joerg to jeden z tych młodych kierowców, którzy mają w tym sezonie poprowadzić do sukcesów debiutująca w serii GP3 ekipę DAMS. Przez ostatnie lata Kevin ścigał się w Formule Renault 2.0, gdzie kilka razy posmakował na podium szampana, dlatego stwierdził, że przyszedł czas aby wykonać kolejny krok naprzód. Po owocnych posezonowych testach GP3, kiedy to ostatniego dnia uplasował się na drugiej pozycji wchodzi w tegoroczne mistrzostwa pewny siebie i nie ukrywa, że będzie walczył o zwycięstwo, tym bardziej że za plecami stoi za nim potężne, powracające do stawki F1 Renault.

Click here for English version

Wojtek Paprota: Kevin, jak bardzo podekscytowany jesteś przed swoim pierwszym sezonem w serii GP3?

Kevin Joerg: Jestem do tego bardzo pozytywnie nastawiony. Będzie to niesamowite wyzwanie!

Wojtek: Czy seria GP3 jest najlepszym wyborem na ten sezon?

Kevin: Miałem wybór między serią GP3 a Formułą 3.5 V8. Oczywiście Formuła 3.5 V8 była bardzo kuszącą propozycją ponieważ jeżdżenie tym samochodem sprawia mi naprawdę ogromną radość, ale perspektywy po startach w serii GP3 są dużo lepsze. Poziom startujących tu zawodników jest dużo wyższy, a to dla mnie ważne pod kątem przyszłości.

Wojtek: Jedyne doświadczenie z jazdy samochodem GP3 jakie masz to 3 dni testowe z Abu Dhabi, które zaliczyłeś pod koniec zeszłego roku. Czy myślisz, że mniej więcej zaprzyjaźniłeś się już z tym samochodem?

Kevin: Czułem się w samochodzie GP3 dość komfortowo, a ostatniego dnia ukończyłem obie sesje na drugim miejscu w tabeli czasów.

Wojtek: Przez ostatnie kilka sezonów ścigałeś się w Formule Renault 2.0 – również kategorii samochodów jednomiejscowych, ale znacznie wolniejszych. Czy gdy wsiadłeś do samochodu GP3 w Abu Dhabi musiałeś zmienić jakoś swój styl jazdy?

Kevin: Samochód GP3 ma dużo więcej mocy dlatego musisz być naprawdę delikatny podczas dodawania gazu. Jesteś dużo szybszy na prostych, dlatego musisz hamować nieco wcześniej.

Wojtek: Samochód, który prowadziłeś podczas testów w Abu Dhabi to samochód starej generacji. Na przedsezonowe testy zespoły będą miały już do dyspozycji nowy model GP3/16, który będzie się nieco różnił od swojego poprzednika. Czego oczekujesz po tym samochodzie? Boisz się, że będzie w nim coś zupełnie nowego, do czego trudno ci się będzie przyzwyczaić?

Kevin: Z tego co słyszałem to będzie on w miarę podobny do starszego modelu. Może będzie trochę szybszy. Nie będzie jednak na tyle istotnych zmian, które wpłynęłyby na styl jazdy. Jeśli takowe by jednak były to myślę, że nauka nowych rzeczy nie stanowiłaby dla mnie problemu.

Wojtek: Przejście do serii GP3 jest dość dużym krokiem naprzód, ponieważ jest to seria towarzysząca Formule 1, dzięki czemu ma też dużo większą medialność i popularność. Jak ważny na takim etapie kariery jest tutaj trening mentalny, kiedy ciśnienie zaczyna być nieco większe niż w niższych seriach?

Kevin: Nigdy nie miałem problemów z koncentracją, mimo że na wyścigach World Series by Renault również zjawiało się wiele osób. Niektórzy kierowcy mają trenera, który zajmuję się stroną mentalną, ja nie mam. Bardzo ważne jest jednak aby mieć zawszę głowę na miejscu i myślę, że jest to moja mocna strona.

Wojtek: Twój zespół, DAMS, również dołącza w tym roku do serii GP3. Mimo to mają oni ogromną przewagę związaną wiedzą jak wygrywać wyścigi i mistrzostwa w innych kategoriach, włącznie z GP2. Myślisz, że brak doświadczenia z GP3 wpłynie jakoś na wasze tempo w tym sezonie?

Kevin: DAMS to ekipa, która na przestrzeni ostatnich 5. lat osiągnęła największe sukcesy w serii GP2. Być może brak doświadczenia z GP3 da o sobie znać na samym początku, ale mamy przed sobą 7 dni testów więc powinniśmy to szybko nadrobić.

Wojtek: Jeden z twoich tegorocznych partnerów zespołowych, Jake Hughes, to twój były rywal z Formuły Renault 2.0. Jak to jest się z nim ścigać i jak myślisz, że będzie wyglądała wasza współpraca w tym roku?

Kevin: Ostatniego dnia testów w Abu Dhabi jeździliśmy już razem w jednym zespole. Zawsze dobrze nam się współpracowało i myślę, że w tym sezonie obaj będziemy szybcy.

Wojtek: W tym roku zostałeś również członkiem Akademii Renault Sport. Jak ucxestnictwo w tym programie wpłynie na twoje starty w GP3?

Kevin: Renault wspiera mnie w przygotowaniach do sezonu GP3, trenuję z nimi pod kątem fizycznym, a także uczą mnie kontaktu z mediami. Bardzo ważne jest to, że dzięki takiemu programowi mam duże szansę na awans do Formuły 1 gdy moje rezultaty będą dobre. 

Wojtek: Jaki jest twój cel na ten sezon?

Kevin: Oczywiście chcę wygrać, ale cel minimum to czołowa piątka w klasyfikacji generalnej.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league