Pogawędka z... Jordanem Kingiem

Ten wywiad był możliwy dzięki wsparciu naszych czytelników. Jeśli chcesz czytać więcej ekskluzywnych wywiadów 1-na-1, postaw nam kawę!

Jordan King to obok Alexa Lynna najbardziej realny kandydat na kolejnego Brytyjczyka w Formule 1, który poniekąd już zdołał zapoznać się nieco z tym światem. W tym roku pełni on bowiem rolę oficjalnego kierowcy rezerwowego w ekipie Manora. W tym roku priorytetem dla niego są mistrzostwa GP2, gdzie w debiutanckim sezonie zdołał już odnieść pierwsze zwycięstwo. Z roku na rok pnie się w górę po szczeblach kariery, czego dodatkowym potwierdzeniem może być zdobyta przez niego nagrodą Akademii Doskonałości Młodego Kierowcy, przyznawana co roku przez Instytut FIA. Dzięki swojemu talentowi i ogromnemu wsparciu ze strony swojego ojca, bardzo prawdopodobne jest że może zajść w swojej karierze naprawdę daleko.

Jordan King

Narodowość: Brytyjczyk
Data urodzenia: 26 lutego 1994

Kariera:
2010: Formuła Palmer Audi + Brytyjska Formuła Renault Winter Series
2011: Indyjska Formuła MRF 1600 (4 zwycięstwa, mistrz)
2012: Formuła Renault 2.0 NEC (1 zwycięstwo, wicemistrz)
2013: Brytyjska Formuła 3 (3 zwycięstwa, mistrz)
2014: Europejska Formuła 3
2015: GP2 series (1 zwycięstwo póki co) + oficjalny kierowca rezerwowy Manora w Formule 1






For English version click here

Jordan King to obok Alexa Lynna najbardziej realny kandydat na kolejnego Brytyjczyka w Formule 1, który poniekąd już zdołał zapoznać się nieco z tym światem. W tym roku pełni on bowiem rolę oficjalnego kierowcy rezerwowego w ekipie Manora. W tym roku priorytetem dla niego są mistrzostwa GP2, gdzie w debiutanckim sezonie zdołał już odnieść pierwsze zwycięstwo. Z roku na rok pnie się w górę po szczeblach kariery, czego dodatkowym potwierdzeniem może być zdobyta przez niego nagrodą Akademii Doskonałości Młodego Kierowcy, przyznawana co roku przez Instytut FIA. Dzięki swojemu talentowi i ogromnemu wsparciu ze strony swojego ojca, bardzo prawdopodobne jest że może zajść w swojej karierze naprawdę daleko.

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Jordan: Bardzo lubię toru uliczne, jako że ścigałem się w Pau, Macau, czy Monako w tym roku i naprawdę odczuwam przyjemność z wyścigów na ulicach, ale jeśli przyjeżdżasz na taki tor jak Monza, czy Silverstone, jeżdżenie po nich również jest bardzo przyjemne, dlatego ciężko jest dać jednoznaczną odpowiedź, ponieważ podobają mi się oba typy.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Jordan: Sucha jest fajniejsza, ponieważ mamy wtedy czyste ściganie, które dostarcza adrenaliny, ale jazda po mokrej nawierzchni również sprawia mi przyjemność, ponieważ jestem Brytyjczykiem, a my zawsze jeździmy w deszczu, dlatego polubiłem mokry tor, szczególnie w kartingu jazda w takich warunkach jest wielką frajdą.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Jordan: Trudne pytanie, ponieważ najbardziej lubię idealnie zbalansowany samochód, ale powiedziałbym, że delikatna nadsterowność jest nieznacznie szybsza.

Pytanie 4: Samochody z DRSem,czy bez DRSu?

Jordan: Preferuje czyste wyścigi, więc bez DRSu, chociaż sam DRS jest niezłą frajdą.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Jordan: Spalinowe, ponieważ są klasyczne.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Jordan: Zakręty, nic do dodania.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Jordan: Spa.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Jordan: Miękkie.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Jordan: Wyścig, kocham się ścigać!

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Jordan: W tym roku, Ferrari.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Jordan: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Jordan: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Jordan: Wieczór spędzony po swojemu, najprawdopodobniej w łóżku.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Jordan: Modna.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Jordan: Letnie.

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze