"Make America Great Again" - takie hasło towarzyszy z pewnością Alexandrowi Rossiemu na przestrzeni ostatnich lat. Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych kierowca zdecydowanie wyłamał się ze schematu, przyjeżdżając na podbój europejskich serii i żegnając się z karierą w NASCAR, czy IndyCar. Póki co idzie mu całkiem dobrze i oprócz tego, że wygrywał wyścigi we wszystkich kategoriach, to miał także okazję jeździć już kilkoma samochodami F1. W tym sezonie w końcu zrealizował swoje marzenie awansując do Formuły 1 na 5. Wszystko wskazuje również na to, że zagrzeje to miejsce na dłużej. Tym bardziej cieszymy się więc, że zdołaliśmy zamienić z nim kilka słów, zanim pochłonie go wielki świat F1.

Alexander Rossi

Narodowość: Amerykanin
Data urodzenia: 25 września 1991

Kariera:
2006: Skip Barber National (II vice-mistrz, 3 zwycięstwa) + Skip Barber Western Regional (mistrz, 8 zwycięstw)
2007: Amerykańska Formuła BMW (II vice-mistrz, 3 zwycięstwa)
2008: Amerykańska Formuła BMW (mistrz, 10 zwycięstw)
2009: Międzynarodowa Formuła Master (3 zwycięstwa) + test z zespołem BMW Sauber F1 Team
2010: GP3 series (2 zwycięstwa)
2011: Formuła Renault 3.5 (II vice-mistrz, 2 zwycięstwa)
2012: Formuła Renault 3.5 + kierowca testowy Caterhama w F1
2013: GP2 series (1 zwycięstwo) + kierowca testowy Caterhama w F1 + start w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
2014: GP2 series + kierowca testowy Marussi i Caterhama w F1
2015: GP2 series (póki co 3 zwycięstwa i vice-mistrz) + kierowca wyścigowy Manora Marussi w F1






For English version click here

"Make America Great Again" - takie hasło towarzyszy z pewnością Alexandrowi Rossiemu na przestrzeni ostatnich lat. Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych kierowca zdecydowanie wyłamał się ze schematu, przyjeżdżając na podbój europejskich serii i żegnając się z karierą w NASCAR, czy IndyCar. Póki co idzie mu całkiem dobrze i oprócz tego, że wygrywał wyścigi we wszystkich kategoriach, to miał także okazję jeździć już kilkoma samochodami F1. W tym sezonie w końcu zrealizował swoje marzenie awansując do Formuły 1 na 5. Wszystko wskazuje również na to, że zagrzeje to miejsce na dłużej. Tym bardziej cieszymy się więc, że zdołaliśmy zamienić z nim kilka słów, zanim pochłonie go wielki świat F1.

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Alex: Uliczne.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Alex: Sucha.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Alex: Nadsterowność.

Pytanie 4: Samochody z DRSem,czy bez DRSu?

Alex: Z DRSem.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Alex: Spalinowe.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Alex: Zakręty.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Alex: Spa.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Alex: Miękkie.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Alex: Wyścig.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Alex: Ferrari.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Alex: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Alex: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Alex: Impreza.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Alex: Modna.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Alex: Zimowe.

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race