Mitch Evans, pochodzący z Nowej Zelandii kierowca serii GP2, a także mistrz serii GP3 z sezonu 2012, w rozmowie z portalem ŚwiatWyścigów.pl dzieli się swoimi przemyśleniami na temat obecnego sezonu, współpracy z wielokulturowym zespołem Russian Time, a także Markiem Webberem, który odegrał w jego życiu bardzo ważną rolę. Zapraszamy to lektury!

Wojtek Paprota: Czy jeżdżenie z numerem 1 na samochodzie ma dla ciebie jakieś znaczenie?

Mitch Evans: „Szczerze mówiąc to nie. W GP2 to tylko numer. Zespół w zeszłym roku wykonał dobrą pracę, ale wtedy sytuacja była też nieco inna, gdyż wszystko robione było jeszcze w systemie iSpotu, a teraz jesteśmy już niezależną ekipą Russian Time. Oczywiście, miło jest mieć teraz numer 1 na samochodzie, ale z mojego punktu widzenia nie robi to żadnej różnicy.”

Wojtek: Czy to, że pochodzisz z Nowej Zelandii oznacza, że na wyścigach spotykasz jedynie garstkę fanów?

Mitch: „Jeśli chodzi o tych z Nowej Zelandii, to faktycznie jest ich tylko kilku. Większość moich kibiców pochodzi z Europy.”

Wojtek: Masz jakichś idoli, którzy pochodzą z Europy, czy też w trakcie swojej kariery wzorowałeś się jedynie na kierowcach ze swojej ojczyzny, jak np. Bruce McLaren, Denny Hulme, czy Chris Amon?

Mitch: „Mam swoich mentorów na całym świecie. Oczywiście, najwięcej jest ich w Nowej Zelandii, ponieważ właśnie tam dorastałem. Zawsze starałem się wzorować na kierowcach, którzy ścigali się w Formule 1, ponieważ właśnie to chcę osiągnąć. Uczyłem się jak zachowywać się na torze, ale i w życiu codziennym. Gdy zaczynałem swoją karierę Michael Schumacher dominował akurat na torach F1, a potem pojawił się Lewis, u którego starałem się podpatrywać różne rzeczy.”

Wojtek: Jesteś zadowolony z tego jak układa się dla ciebie ten sezon? Czy twoje tempo jest takie, jakiego się spodziewałeś?

Mitch: „I tak i nie. Oczywiście, świetnie było dwa razy odnieść zwycięstwo. Niezależnie gdzie się ścigasz, zawsze chcesz wygrać i zawsze jest to coś wspaniałego. Celowałem w tym roku w zdobycie tytułu, jednak już wiem, że niestety nie będzie to możliwe. Jestem na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, jednak to jeszcze nie koniec mistrzostw. Z pewnością, będzie to bardzo trudne, ale w końcówce chciałbym zbliżyć się do czołówki tak bardzo jak to możliwe.”

     

Wojtek: Jak możesz opisać swój zespół?

Mitch: „Jest niesamowicie różnorodny. Jest w części rosyjski, w osobach właścicieli i mojego kolegi Artema, a także Svietvaną, którą pełni rolę szefa, a w części brytyjski, bo wszyscy mechanicy i inżynierowie to byli pracownicy ekipy iSpot. Mamy wielokulturową mieszankę, jednak panuje między nami ciepła i pozytywna atmosfera. Wszyscy pracownicy są jednak dobrze wyszkoleni i naprawdę przyjemnie mi się z nimi pracuje.”

Wojtek: Po tym jak Igor Mazepa odszedł od nas na początku tego roku, szefową Russian Time jest tak jak powiedziałeś, kobieta, Svetlana Strelnikova. Uważasz, że dobrze zarządza zespołem?

Mitch: „Tak, wykonuje bardzo dobrą pracę. Wcześniej pracowała w Formule 1 w zespole Marussi, więc posiada znaczące doświadczenie, co znacznie ułatwia jej pracę. Świetnie mi się z nią współpracuje.”

Wojtek: Jak duże wsparcie otrzymujesz od Marka Webbera?

Mitch: „Naprawdę duże. Mark jest moim menadżerem i mentorem, a nawet przewodnikiem w świecie wyścigów od czasu kiedy przyjechałem do Europy w 2011 roku. Na początku mieszkałem z nim przez jakiś czas i zżyliśmy się ze sobą. Spędzałem z nim większość czasu i nawet razem odbywaliśmy treningi. To było dla mnie bardzo ważne, bo uczyłem się od niego zarówno zachowania na torze, jak i poza nim.”

Wojtek: Co jest najprzyjemniejszą rzeczą w życiu kierowcy wyścigowego?

Mitch: „Wygrywanie wyścigów i naturalnie całych mistrzostw. Jeśli chodzi o styl życia, to chyba nie różni się on zbytnio od normalnego. Ścigam się, żeby wygrywać. To uczucie się wyjątkowe, nic nie może go przebić.”

 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race