Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Pedro Redondo specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Większość z nas postrzega świat Formuły 1 przez pryzmat kierowców, którzy są największymi gwiazdami tego sportu. Jednak kierowca to nie wszystko. Ważni są również inżynierowie oraz osoby pracujące w siedzibach zespołów. Taką osobą jest Pedro Redondo, projektant powierzchni aerodynamicznych Saubera, z którym w czasie przerwy wakacyjnej rozmawiała Roksana Ćwik.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Klaus Bachler specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Specjaliści od ścigania się Porsche znani są z tego, że w każdy weekend można ich spotkać w innym miejscu. Nie inaczej jest w przypadku Klausa Bachlera, który tylko w tym roku ścigał się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Europejskiej Serii Le Mans, GT3 Le Mans Cup, Porsche Supercup, ADAC GT Masters i w Dubai 24H, a poza tym ma na swoim koncie dwa występy w 24h Le Mans. W niecodziennej przerwie od jazdy, Roksana Ćwik skorzystała z okazji do przepytania młodego Austriaka z jego ostatnich występów oraz opinii na temat wyścigów GT.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Oliver Rowland specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Oliver Rowland to aktualny mistrz Formuły Renault 3.5, serii skąd do Formuły 1 po takich samych lub podobnych osiągnięciach trafili w przeszłości tacy kierowcy jak Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen czy nawet Robert Kubica. Jak sam przyznaje, jest obecnie „trzecim lub czwartym najlepszym brytyjskim kierowcą”, co w tym roku dostrzegła ekipa Renault, która przyjęła go pod swoje skrzydła jako zawodnika rozwojowego. W tym roku przejedzie swój pierwszy pełny sezon w serii GP2 i zamierza dokonać czegoś, co nie udało się jeszcze nikomu - zostać mistrzem za pierwszym razem. Obecnie plasuje się na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej, ale traci do lidera mistrzostw prawie tyle samo punktów co Lewis do Nico. Dlaczego miałoby mu się to więc nie udać…?

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Tatiana Calderón specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Formuła 1 jest celem dla wielu aspirujących kierowców wyścigowych, niezależnie od płci. Od dawna nie widzieliśmy jednak tak dużego ruchu ze strony kobiet, które coraz odważniej pojawiają się w juniorskich formułach. Szlak dla nich przetarła Susie Wolff, która była najbliżej spełnienia tego marzenia. Jej śladami, licząc na pokonanie jeszcze jednego kroku dalej, podąża Tatiana Calderón, 23-letnia Kolumbijka, która po rozpoczęciu swojej kariery w Ameryce, w pogoni za marzeniami przeniosła się do Europy, gdzie w tym roku dotarła do GP3 Series.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Antonio Giovinazzi specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Antonio Giovinazzi, jeden z niewielu ludzi w historii GP2, który wygrał oba wyścigi w trakcie jednego weekendu. Dzięki dojrzałej i bezbłędnej jeździe w Baku, a także wielu wypadkom Włoch wdrapał się prawie na sam szczyt tabeli. Po trzech rundach w swoim debiutanckim sezonie w GP2 plasuje się na trzecim miejscu i zamierza „wygrać jeszcze kilka wyścigów”, co innym nie przechodzi nawet przez myśl. Wie, że jest jest szybki i nie waha się o tym mówić, nam również. Zapraszamy do wywiadu z tegorocznym reprezentantem zespołu Premy.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Lance Stroll specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Lance Stroll pochodzi z Kanady, ma zaledwie 17 lat i już od jakiegoś czasu cieszy się z kontraktów z zespołami Formuły 1. W poprzednim sezonie współpracował z ekipą Ferrari, a teraz pełni rolę kierowcy rozwojowego w zespole Williamsa, który przygotowuje go do awansu do stawki F1. Obecnie ściga się w Formule 3, ale nie widzi przeszkód dlaczego miałby nie pominąć kolejnych serii i tak samo jak Max Verstappen od razu przenieść się do królowej sportów motorowych, która jest jego marzeniem od początku kariery. Wiele osób uważa, że jego osiągnięcia determinowane są przez pieniądze z rodzinnego biznesu, jednak po spojrzeniu na wyniki Lanca z poprzednich lat często zmieniają zdanie. One bowiem są w stanie obronić się same. Mimo napiętego harmonogramu, w którym oprócz obowiązków związanych z wyścigami musi zmieścić również szkołę, znalazł czas na rozmowę z nami, do lektury której serdecznie was zapraszamy.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

John Surtees specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl + KONKURS

John Surtees to żywa legenda wyścigów i członek Międzynarodowej Galerii Sław Motorsportu. Jedyny człowiek w historii motorsportu, który w swojej karierze zdobył tytuł na dwóch i czterech kołach. Zaczynał od startów na motocyklach, gdzie od samego początku rozdawał karty i pokonywał dużo bardziej doświadczonych rywali. Dzięki niepowtarzalnej umiejętności dostosowania stylu jazdy do każdych warunków kilkukrotnie, w różnych kategoriach, zwyciężał w legendarnym wyścigu TT Isle of Man, który w latach 50-tych był jedną z rund w kalendarzu motocyklowych mistrzostw świata. Widząc te sukcesy, wszyscy próbowali namówić go na starty w Formule 1, co udało się dopiero Colinowi Chapmanowi. John złapał kolejnego bakcyla i już po 4. latach wznosił do góry kolejny tytuł mistrza, w barwach Ferrari. Aby utrzymać motywacje na wysokim poziomie podjął kolejne wyzwanie w postaci startów w amerykańskiej serii CanAm, gdzie stworzył własny zespół, z którym następnie wszedł do stawki Formuły 1. Po zakończeniu kariery w motorsporcie intensywnie angażował się w karierę swojego syna, Henry'ego, który w 2009 roku zginął w tragicznych okolicznościach w wyścigu Formuły 2. Obecnie John zarządza fundacją imienia zmarłego syna, a także torem kartingowym w Buckomore, gdzie jakiś czas temu mieliśmy przyjemność przeprowadzić z nim obszerny wywiad.

Czytaj dalej...
Wywiady ŚwiatWyścigów.pl

Pogawędka z... Arthurem Pikiem

Nazwisko Pic pojawiło się już w historii Formuły 1 kilka lat temu, kiedy to Charles ścigał się przez jakiś czas w barwach Marussi i Caterhama. Teraz podobny cel wyznaczył sobie jego młodszy brat, Arthur, który jest już na ostatnim szczeblu drabiny, która ma zaprowadzić do F1. Francuz większość swojej kariery spędził w różnych kategoriach World Series by Renault, jednak od sezonu 2014 rywalizuje w GP2, gdzie już w debiutanckim sezonie był w stanie odnieść zwycięstwo. W tym roku zmienił barwy Campos Racing na Rapax, gdzie zamierza walczyć o miejsce w czołowej piątce w klasyfikacji generalnej.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS

Redakcja

Informacje

Partnerzy ŚwiatWyścigów.pl

rally and race put motorsport 4kolka kobiecym okiem o wyscigach